torsdag den 14. februar 2008

Lav en "kuvert" til et kuvertalbum...

Her har jeg lavet en skitse, som jeg bruger til at lave "kuverter" af til mit kuvertalbum. Der skal bruges karton i str. 30x30 cm.
Jeg tegner først op på mit ark, på bagsiden, så man ikke kan se stregerne når det er samlet.
Her er det så udskåret.
Jeg har foldet det og sat dobbeltklæbende tape på, det syntes jeg er nemmest, det skal ikke først tørre.
Her er det så samlet, og jeg har lavet huller til ringene, når det skal sættes sammen til et album.
Jeg har lavet to "knapper" (jeg ved ikke hvad jeg skal kalde dem). De er lavet af karton/papir i 2 forskellige str. rund. Jeg har lavet hul i midten og sat en eyelets i.
Her har jeg så limet lige rund om den eyelets og limet dem fast, og når det er godt tørt har jeg viklet snoren omkring, man behøver slet ikke at binde knude, den holder sig selv.

Rigtig god fornøjelse, jeg håber at min forklaring er til at forstå. I er altid velkommen til at spørge.

8 kommentarer:

Jette W sagde ...

Hej Rikke
Det var flot arbejde, det må jeg prøve at lave. Flot ser album og kurvert ud.

Stinne sagde ...

Super how to do!

Fedt nu skal jeg se om jeg kan gøre dig kunsten efter!

KNUS
PS
kig på Lifetimemoments,com og se alt det lækre nye der kommer. - Har lige siddet og sukket over hvor slemt jeg kommer til at straffe mit dankort..

Stine66 sagde ...

Tusind TAK for den fine skabelon. Jeg har siddet og gemt mine "måneder" fra hjemmesiden til at putte I kuverterne.

Anne Bente sagde ...

åhhh det var dog en super beskrivelse, 100000 tak skal du ha, de er bare så flotte altså, må prøve det engang :)

lam sagde ...

Super dejlig forklaring. Den flotte ide må afprøves

Anonym sagde ...

Godt jeg fandt din blog, jeg kan lære meget af dig. Det er meget flotte ting du laver.

Kortmanitove sagde ...

Tusen takk for den fine beskrivelsen og "arbeidstegningen"!
Her inne var det mye fint å se på, kommer nok til å kikke innom igjen...
Tove

Susanne sagde ...

Sikke en super god måde at samle skolebillederne på, og tak fordi du har lagt anvisningerne ind :)